Тема проекту "Cлаветні українці"
Презентація
Наш задум. Дізнатися якомога більше про гордість України – Я. Клочкову, А. Шевченка, В. Кличка, А. Роговцеву, Л. Костенко, Л. Каденюка, Б. Патона.
Мета проекту.
Формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;
загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;
громадянської – з повагою ставитися до людей, пишатися патріотами своєї Батьківщини, наслідувати вчинки людей, які прославляють Україну,
здоров'язберігаючої – цінувати здоров’я та пропагувати здоровий спосіб життя.
Формування предметних компетентностей: познайомити учнів із гордість України – Я. Клочковою, А. Шевченком, В. Кличком, А. Роговцевою, Л. Костенко, Л. Каденюком, Б. Патоном; розвивати мовлення, пам’ять, мислення учнів, вміння шукати матеріал на задану тему, робити повідомлення в класі; виховувати самостійність і відповідальність, інтерес до пошукової роботи, патріотичні почуття.
Завдання проекту.
Сприяти використанню учнями різних джерел інформації для досягнення поставленої мети; формувати вміння аналізувати отриману інформацію, робити прості висновки; розвивати вміння працювати в групі, вчити оформлювати результати своєї діяльності.
Дидактична характеристика проекту
Тип проекту:
за предметною галуззю – міжпредметний;
за тривалістю – середньої тривалості;
за характером контактів – вчитель, учні 3 класу, батьки;
за основною діяльністю – дослідницько-інформаційний;
за характером координації – з безпосередньою координацією;
за формою проведення – самостійна дослідницька робота дітей з наступною презентацією матеріалів проекту;
за кількістю учасників – груповий;
об’єкт пізнання: Я. Клочкова, А. Шевченко, В. Кличко, А. Роговцева, Л. Костенко, Л. Каденюк, Б. Патон;
навчальні цілі та очікувані результати: познайомити учнів з видатними українцями, їх біографією, заслугами перед Україною; вчити працювати з додатковою літературою та іншими джерелами інформації; розвивати вміння виконувати певну роботу в співпраці з однолітками, співпереживати за спільну справу, поважати думку інших; виховувати такі моральні якості, як доброта, співчуття, гуманність, милосердя, любов до Батьківщини;
спосіб вирішення проблеми: робота з додатковою літературою, використання мережі Інтернету та інших засобів інформації, самостійна дослідницька та аналітична робота дітей з учителем, власна творчість дітей;
освітній продукт: презентація, фотоколаж, вірші;
навчальні предмети: «Я і Україна», «Інформатика».
тривалість: 4 тижні.
Обладнання. Комп’ютер, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, фото, тлумачний та фразеологічний словники.
Правила взаємодії під час проекту
- Працювати дружно, злагоджено, разом.
- Усе, що пропонує товариш, сприймати й обговорювати спокійно.
- Викладати свої ідеї, думки по черзі, всіх вислуховувати до кінця, не перебивати.
- Радитись з товаришами, дорослими, приймати рішення спільно. «Запозичати» ідеї в інших груп з їхнього дозволу.
- Бути доброзичливими, старанними, відповідальними.
- Доводити свою справу до кінця.
ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ
І етап. Підготовчий
На уроці «Я і Україна» під час вивчення теми «Славетні українці» звертається увага дітей на постаті відомих українців. В ході бесіди дізнатися, що діти знають про славетних людей і про що хотіли б дізнатися ще. На уроці «Інформатики» пропонується учням виконати проектну роботу.
ІІ етап. Організація проектної діяльності.
- Обираємо тему проекту «Славетні українці».
- Обираємо постаті відомих людей України.
Формування груп для проведення дослідження.
Учні класу об’єднуються в групи. Визначаємо завдання для кожної групи.
Група 1 - підготувати розповідь про золоту рибку України Яну Клочкову.
Група 2 - підготувати розповідь про найкращого бомбардира національної збірної України в історії Андрія Шевченка.
Група 3 - підготувати розповідь про українського професійного боксера Володимира Кличка.
Група 4 - підготувати розповідь про відому українську акторку театру та кіно Аду Роговцеву.
Група 5 - підготувати розповідь про українську письменницю, поетесу Ліну Костенко.
Група 6 - підготувати розповідь про першого космонавта незалежної України Леоніда Каденюка.
Група 7 - підготувати розповідь про українського науковця Бориса Патона.
ІІІ етап. Реалізація проекту.
1.Складання учнями плану роботи над проектом.
- Обговоріть у групі, що саме ви повинні зробити для реалізації поставлених перед вами завдань.
- Озвучте пропозиції, аргументи, судження щодо кінцевого вигляду освітнього продукту, який ви створите.
- Обговоріть у групі, що саме необхідно вам зробити для того, щоб освітній продукт був якісний та оригінальний.
2 . Розподіл обов’язків між членами групи.
3. Самостійна творча робота учнів.
4. Створення презентацій.
ІVетап. Презентація проекту.
Оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка).
1. Оформлення результатів.
2. Підготовка до презентації.
3. Захист проектів.
4. Оцінювання проектної діяльності за визначеними критеріями. Аналіз успіхів і невдач. Висновки.